Via de la plata - Reisverslag uit Hondón de los Frailes, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via de la plata - Reisverslag uit Hondón de los Frailes, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via de la plata

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

18 Mei 2017 | Spanje, Hondón de los Frailes

Hola beste mensen.
Hier weer een berichtje van af de via de la plata.Gisteren zijn we van Villafranca de los Baros naar Torremejia gegaan.27.8km. Eerst een stukje bus camino en in Almendralejo uit gebreid koffie gedronken. Toen naar het postkantoor en 3,2kg naar huis gestuurd , om dat mijn rugzak in deze hitte te zwaar was. Want ook gister was het boven de 30gr.Toen de route weer opgepakt.En uit eindelijk ruim 18km gelopen. Om 15.15 waren we in de herberg.het was een saaie etap. Olijfbomen en druiven, nergens schaduw. Tot laat met onze Delftse mede pelgrims zitten kletsen. Vandaag om 8 uur vertrokken om volgens het boekje 16 km te lopen. Maar dat waren er uit eindelijk toch weer 18. En met in de stad lopen 22. Vandaag was het lekker wandel weer. Fris windje, en uit eindelijk 31 gr, wat wil een pelgrim nog meer. We slapen in een hostel in Merida. De Alberge was compleet. Vanmiddag eindelijk is uit gebreid op een terrasje gezeten met de Delftse pelgrims. We zullen ze straks nog missen. Zij lopen maar 3 weken.zij zijn ook de enige Nederlanders die we zijn tegen gekomen. Heel veel Spanjaarden die een paar weken lopen. 1 Belg, en een aantal Fransen. Morgen is er weer een grote etap.36.9km . Maar die delen we in 2en. De route gaat langs een aquaduct en langs een stuwmeer. Merida werd via dat stuwmeer en dat aquaduct van in de tijd van de Romeinen van water voorzien. Hele stukken van dat aquaduct staan er nog. In Merida is no veel uit Romeinse tijd gezien.
Lieve mensen het is de hoogste tijd dat deze pelgrims gaan slapen. Morgen weer vroeg dag, om7.15 ontbijt en dan op pad.
Hartelijke groeten Kees

• 19 Mei 2017 - 13:38

Renee:

Jopie enKees heerlijk dat het zo goed gaat bij en met jullie. Hier loopt alles ook goed hoor. Niet zo warm als bij jullie maar in ieder geval weinig regen en toch wat zon. Tot het volgende bericht en veel succes.
    Groetjes Renee, Jan en de rest van de bekenden vanuit de Oase.