Via da la Plata - Reisverslag uit Montejo de Tiermes, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via da la Plata - Reisverslag uit Montejo de Tiermes, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via da la Plata

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

08 Juni 2017 | Spanje, Montejo de Tiermes

Hola. Puf, puf. De 27 km zijn er32.7 geworden. En we hebben delaatste dagen meer dan 107 km gelopen. Het plan is om even rustig aan toedoen. Hoe dat zien wel. Het is nu nog plm289 km.
Vanmorgen om 6.15 gaan lopen. langs de rivier, die je niet zag. Tot we bij een groot stuwmeer kwamen, en een hele lange dam over moesten. Halfverwege de dam was een schaduw plekje met een beetje wind. Daar hebben we wat gegeten. Verder met veel kronkelpaden langs het meer tot we het bord zagen bar 3 km. Die bar was gesloten maar er was een kleine herberg van een Zuid-Afrikaanse orde Reoboth. Daar kregen we te drinken aangeboden. En kon je wat in de donativopot doen. Verder voor de laatste 6 km. Vlak voor het dorp stond een Nederlandse camper. Bleek een jong stel mee onderweg te zijn. Even een babbeltje gemaakt. Altijd leuk. Om 16.15 in de herberg. Gedoucht, spulletjes gewassen, en gaan slapen. Vanavond gegeten ik geen heel menu meer zo laat. Kees wel en een lekker ijsje toe. Morgen starten we rustig want Kees heeft z'n zonnebril in Reinout laten liggen. En die brengen andere pelgrims mee. Met dat inspannende lopen zou je bijna vergeten te genieten. s'ochtends vroeg is het een concert van al die verschillende vogels, ongelooflijk wat een geluid en daar tussen door de Koekkoek. En dan die geuren, vanmorgen was er ongelooflijk veel munt en dat met dauw en zone warmte heerlijk. Er staan ook heelveel van die struiken die geuren citroenachtig. Maar voor de rest moet je goed opletten waar je loopt. Soms is het fijn als het pad van asfalt of grit is. Lieve mensen dit was het weer. De hartelijke groeten van 2 vermoeide pelgrims. Kees

• 08 Juni 2017 - 22:39

Arie En Evelien :

Lieve luitjes,
    De conditie groeit zo te zien aan de gelopen kilometer's.
    Het blijft leuk om jullie verslag te volgen.
    Buen Camino, Lieve groetjes van Arie en Evelien

• 08 Juni 2017 - 22:51

Irene:

Buenas Pelgrims, Het gaat goed met de beentjes zie ik. En het is al weer bijna gedaan met de tocht. Als jullie zoveel kilometers op een dag blijven maken is het al heel snel weer voorbij. Vergeet inderdaad niet om een beetje te genieten. Vandaag was het weer hier ook wat vriendelijker dan de afgelopen dagen. De harde wind is weer gaan liggen en vandaag kwam de zon er weer bij. Morgen een half dagje werken en dan naar het Limburgse land voor een mooi fietstochtje op zaterdag.
    Hou vol en doe rustig aan, Groetjes ook van Ron.
    Irene

• 09 Juni 2017 - 00:07

Annemarie:

Lieve pap en mam,
    Remco de enige echte kaasboer, vroeg zich ook al af of jullie al weer terug waren. I.v.m. handel voor de voedselbank. Ik heb gezegd dat jullie voorlopig nog op pad zijn. Dus neem de tijd. Of missen jullie ons al heel erg?? En het Zuid-Hollandse landschap, met op dit moment veel op de grond liggende takken en bladeren?? En alle geluiden hier in de Randstad??
    Ik zou het wel weten, maar ja.
    Veel plezier
    XXXXAnnemarie en de mannen