Via de la plata - Reisverslag uit Tejada, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via de la plata - Reisverslag uit Tejada, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via de la plata

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

11 Juni 2017 | Spanje, Tejada

Hola, Gisteren was een lange dag. Om 6.15 gaan lopen. Werden we eerst door de oude stad gestuurd, en daarna met een flinke afdaling kwamen we op de route. Het grootste gedeelte hebben we langs de weg gelopen. En dat was niet eens vervelend. Na 2.30 even wat gegeten. En verder gegaan. In Requejo zagen we Kevin bij de bar, hij zat op zijn Hollandse vriendente wachten. Mariska en Boudewijn 2 hagenezen. Die zijn voor hun werk aan het lopen. Maar dat zijn flinke door stappers, en Kevin ook. Dus ieder ging na een tijdje weer zijns weegs. Kees en ik hebben s'middags nog een goeie rust pauze genomen. En toen we een maal de pas over waren zij de man in de bar. Dat we niet op de weg moesten blijven, maar de camino moesten nemen. Die was korter zij hij. 6 en een halve km nog. Dat was afdalen over een bospaadje een beek en een stukje weg. Uit eindelijk kwamen we om 17.30 aan in Lubián aan na 31.8 km. Geen slaapplek meer alles was complete. Dat was effe slikken. Boudewijn was blij dat hij ons zag. Zij hadden in dat laatste stuk lopen dwalen. Hij zij direct ik vind dit zo gaaf dat jullie dit nog doen. Ik ga bellen naar casa Irena of zij nog iets weet. De mevrouw van de casa had nog een apartementje en dat moest ze nog wel even in orde maken.
Om 7 uur kwam ze naar de bar waar we zaten , en Mariska regelde even dat we eerst nog even bleven om wat te drinken en te eten ,dat was prima en zij nam de rugzakken mee in de auto. Dus deze 2 senior wandelaars worden door iedereen in de watten gelegd. Het was een prima plek na zo'n inspannende dag. Vannacht de wekker een uur later gezet. En om zes opgestaan. Even terug naar de bar voor een stempel. En om half8 gaan lopen. Wat we gisteren gedaald waren moesten we nu weer omhoog weer door een pas naar 1260 m. Gisteren zijn we over 1352 m gekomen. Ook nu weer over smalle paadjes en een beek.
Boven was het niet helemaal duidelijk , maar uit eindelijk kwam het weer goed, en kon de afdaling beginnen. Onderweg nog een broodje banaan gegeten voor de brood nodige energie. Na 15 km kwamen we door een dorp waar een bar was. Dus even wat drinken. Intussen was ook een Duitse vrouw die loopt alleen in de bar aan gekomen en zij was er klaar mee. Ook wij zaten er een beetje doorheen. Kees zij zullen we gezamenlijk een taxi nemen das oké zij ze. Binnen 10 min was die er . Dus de laatste 9 km hebben we ons laten rijden voor 10 euro. Jullie zullen wel denken wordt er nog wel gewandeld? Ja zeker. Maar soms moet het verstand het overnemen. Er werdt gezegd dat we er goed aangedaan hadden. Want die laatste 9 km waren weer zo heftig. Er wordt heel veel gereserveerd het bijna niet te doen om op goed geluk te gaan lopen. Ik hoor net dat het hostal voor morgen al vol is. Dit waren weer zo'n beetje onze. Belevenissen. Hartelijke groeten van Kees

• 11 Juni 2017 - 20:17

Renee:

Ha die Jopie en Kees.
    Het is goed dat de jonkies jullie af en toe in de watten leggen en soms een stukje met een taxi is ook niet erg, jullie lopen meer dan dat anderen jullie zouden na kunnen doen. Petje af van mij hoor, maar jullie moeten die pet wel op houden hoor. Tot gauw hartelijke groeten en liefs van Renee.

• 12 Juni 2017 - 08:46

Evelien En Arie :

De meeste mensen van jullie leeftijd zitten achter de geraniums! Wij vinden het super wat jullie doen en af en toe een klein stukje in een taxi , ach wat maakt dat uit. Zet hem op en geniet ervan wat jullie doen.
    Liefs van Evelien en Arie

• 12 Juni 2017 - 17:49

Hanni:

Dag lieve Jopie en Kees,

ieder keer weer opnieuw een feestje om jullie belevenissen te lezen.
    Maar het is me inmiddels wel duidelijk dat het pelgrimsleven zo ook zijn pittige kanten kent.
    Een beetje flierefluitend op je gemak met een strootje in de mond rustig langs de spaanse wegen slenteren is het dus niet.
    petje af voor jullie beiden!
    Ik vind het super stoer en heerlijk om te lezen dat jullie zoveel behulpzame lieve mensen tegen komen.
    Bij terugkomst verhalen en ervaringen genoeg om de rest van het jaar op te teren.
    Lieve Jopie en Kees, hou vol en groet,
    Hanni

• 12 Juni 2017 - 18:27

Ineke En Piet:

Ik word s"nachts zwetend wakker met pijn in mijn voeten. laat staan als ik het in het echt ga lopen.
    Veel plezier en sterkte van Piet en Ineke