Via de la plata - Reisverslag uit Bergasa, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via de la plata - Reisverslag uit Bergasa, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via de la plata

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

12 Juni 2017 | Spanje, Bergasa

Hola. Weer een etap. dichterbij Santiago.
Vanmorgen om 6 uur gaan lopen. Het was erg mistig dus lampjes aan om de pijlen te kunnen zien, en gezien worden. Want de route ging langs de weg. En al is er niet veel verkeer, daarom juist. Maar toen eenmaal de zon op kwam, de mist in slierten over de heuvels trok, een hele mooie mistboog draaide met ons mee. De etap ging vandaag door Galicië pragtige natuur. We liepen op een hoogte van 1000 m op een gegeven moment boven de mist.
Het is een heel groen gebied dun bevolkt. Ook vandaag omhoog en weer dalen. Aan het bijna aan het eind, je mag dan nog zo'n 4 km flink omhoog prachtig uitzicht dat wel, maar zo warm. Daarna begint de echte afdaling. Voor het dorp is een gigantisch project gaande. Daar zijn we onderweg regelmatig voor omgeleid. Er komt een nieuwe hogesnelheids trein op te rijden. En we hadden nog niet eerder gezien dat er aan gewerkt werdt. Maar hier dus wel. Hij moet door heel veel tunnels heen. Ongelooflijk. We zouden in de herberg slapen, nou Kees slaapt daar en ik bij Mariska in de hostal. Wat een verwennerij hé.
Vanmiddag hebben we al heerlijk gegeten. De hartelijke groeten
van Kees en Jopie

• 13 Juni 2017 - 06:19

Piet En Mona:

Hallo Jopie en Kees,
    Vanaf het begin volgen we jullie natuurlijk en dat doen we met ons fotoboek er naast.
    We genieten van jullie verslagen en zien de camino zo voor ons.
    Blijf ook de laatste weken genieten.
    Buen Camino,
    Piet en Mona.