Via de la plata - Reisverslag uit Hondón de los Frailes, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via de la plata - Reisverslag uit Hondón de los Frailes, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via de la plata

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

14 Mei 2017 | Spanje, Hondón de los Frailes

Hola,hier weer een berichtje .Het was weer eens een pittig dagje 25-30gr.Om half 8gaan lopen. De eerste 11km gingen prima. Daarna was er weinig schaduw en wind.We liepen en lopen noch steeds door het natuur gebied. Je komt helemaal niets tegen. Alleen schapen, geiten en zwarte varkens. Hier loopt de jambon industrie van Spanje . Na een km of 14 kwam er een auto aan . De man was klanten aan het ronselen voor zijn herberg, het was de herberg waar wilde gaan slapen. Hij bood aan om onze rugzakken mee te nemen.Daar hebben wij maar gebruik van gemaakt. Dat liep wat gemakkelijker de laatste 7 kmters. Alleen ons water was te weinig. Maar we werden gered door Mark een Amerikaan, die gaf ons een flesje, hij had mer dan genoeg.Ook optijd eten kopen is niet makkelijk in dit uit gestorven gebied. Gisteren was alles gesloten ivb met een fiësta. Vandaag is hier opkweker en fiësta. De restaurants gaan pas om 21uur open. Dat is echt te laat. Vanavond hebben we de restanten uit onze rugzak op gegeten en wat er nog in de keuken was. We hebben besloten om morgen een rustdag in te lassen en gaan met de bus naar Zafra. Dat is een aardige plaats. Kunnen we eindelijk ergens een bakkie doen. Gisteren was er. In de grote weg die we kruiste een weg restaurant. Daar hebben we gelukkig normaal kunnen eten. Je zou bijna vergeten hoe mooi de natuur is.
Maar voor de rest is alles oké. En hebben we het naar de zin.
Hartelijke groeten Kees

• 15 Mei 2017 - 11:10

Margreet Berrevoets:

Hallo Jopie en Kees,

dit lijkt me het echte pelgrimswerk! hitte, dorst en honger. Afzien en wachten op geluksmomenten.

Maar fijn dat jullie ook kunnen genieten! hartelijke groeten,Margreet

• 15 Mei 2017 - 13:58

Hanni:

dag Jopie en Kees,
    wat leuk om zo jullie reis te kunnen meebeleven.
    het klinkt lekker warm en daar ben ik wel een beetje jaloers op......
    fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat en jullie er van kunnen genieten.
    het is een heel avontuur.
    nog veel wandelplezier toegewenst met mooie natuur en vriendelijke mensen.
    groet
    Kees en Hanni