Via de la plata - Reisverslag uit Montamarta, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via de la plata - Reisverslag uit Montamarta, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via de la plata

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

04 Juni 2017 | Spanje, Montamarta

Hola. Vandaag 21 km voorbij Zamora. Montamarta.
Eerst de stad uit, naar beneden. Dan weer omhoog naar de route.
Weinig afwisseling graan geploegdland, grasland. Na 1.45uur. Een bar en lekkere koffie met Semana sante koekjes. Koekjes voor speciale dagen. Naast de bar een oude wijnpers, de barman vertelde dat de pers al 3 generaties in de familie was. In de herberg vanmorgen nog een ontbijt gegeten. En bij het afscheid een stevige omhelzing van de hospitaleroos. Dit was een super municipal herberg, een heel goeie plek. Nu zijn we in een casa rural, en hebben we een eigen kamer. Er zijn hier nog 4 pelgrims.
De groep heeft zich een beetje gesplitst. Er zijn er die nog een dag in zamora bleven. Eentje die via Portugal loopt, en via benevente en Astoria. En wij gaan richting Ourense. Een wetsteen gaf van morgen 377 km aan, maar dat klopt niet met het lekke dat zegt 409. Dus we schieten al aardig op. Morgen willen we weer vroeg oppad 6 uur dan wordt het net licht. 23+ km. Dit was het voor vandaag.
Hartelijke groeten Kees+ Jopie