Via de la Plata - Reisverslag uit Cuéllar, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via de la Plata - Reisverslag uit Cuéllar, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via de la Plata

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

18 Juni 2017 | Spanje, Cuéllar

Hola, hier een berichtje van de peregrinos uit de over gebit Spanje. Dit is geen grap maar realiteit. Er mag na 13.00 niet meer gewandeld worden vanwege de grote hitte. Er is op de Camino een pelgrim aan oververhitting overleden. Als het 12.00 uur is ,is het niet fijn om nog een klimmetje te moeten doen. En helaas daar begint elke dag mee. En tijdens de etap kom je regelmatig afdalingen en klimmen tegen. Meer dan vals plat.
Gisteravond kwam deze waarschuwing binnen. Wij werden door de groep extra gecontroleerd. Of we het bericht wel hadden gezien. Het is een officiële waarschuwing van de Cuardia Civil. Vanmorgen om 6 uur gaan lopen richting Sileda. Daar zijn we nu. En slapen in het zelfde hostal als 3jaar terug. Lekker rustig en de bar is beneden daar kunnen we straks eten. Nog 2x 20 km voor Santiago. Het is echt moeilijk om voluit te genieten van het lopen, dat komt echt door die hitte. Het is vandaag zondag maar heel stil in de dorpjes, en de 2 barretjes onderweg. Toen we vanmorgen gingen lopen was het al 19 gr. En zodra de zon tevoorschijn komt brandt hij. Vannacht uit onze slaap gehouden door muggen die zich uitleefde op de pelgrims. Dus vanmiddag houdt iedereen een flinke siësta. Voor de rest gaat het nog steeds goed met ons. We vermaken ons prima. Hartelijke groeten van de 2 peregrino' Kees