Via de la Plata - Reisverslag uit Dozón, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via de la Plata - Reisverslag uit Dozón, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via de la Plata

Door: Jopiewas bij ons in de hostal

Blijf op de hoogte en volg jopie

17 Juni 2017 | Spanje, Dozón

Hola, hier ben ik weer.
Vanuit Laza zijn we eerst naar A Albergueria gegaan. Dat was een klim van 3.45 uur. Daar is een herberg die hangt helemaal vol met schelpen waar mensen iets op geschreven hebben. (Sorry Piet en Mona ik heb m, n best gedaan . Maar kon die van jullie niet vinden) daarna door gelopen naar Vilar de BarioEn naar Xunquera de Ambia gegaan. Daar ook weer in een xunta herberg geslapen. s'avonds met Mariska Boudewijn en Kevin gegeten. Dat werdt een beetje laat zodat wij ons moesten haasten om op tijd terug gezien in de alberge. Die we eerst niet konden vinden. Maar uiteindelijk kwam alles goed. Kees wilde net de deur op slot toen er nog een pelgrim kwam. s'Ochtens om 5 uur gaan lopen naar Ourense. Een hele saaie etap. We hadden een slaapplek geregeld in een hostal dus hoefde ons niet te haasten. Want het zou heet worden. Waren lekker op tijd in de hostal, gedoucht en alles weer eens in de wasmachine gedaan. Ourense is een grote stad. En waar de andere waren wisten we niet, Kevin was bij ons in de hostal. Maar ieder gaat zo z'n eigen weg. Kees en ik liepen richting de Cathedraal over de plaza mager staat Mariska ineens naast me, de club zat op een terras , kom wat drinken. Hebben de Cathedraal niet meer gezien, dus ook geen stempel. Want s'avonds zijn we met Mariska,Kevin en Boudewijn gaan eten. HEERLIJK gegeten. Het was super leuk , en dan vergeet je de tijd.
Maar we hadden een sleutel, dus geen probleem. s'ochtens om 7.15 gaan lopen naar Cea. Eerst dalen om bij de brug te komen en over de brug gelijdelijk weer om hoog wat je de dag daarvoor af gedaald ben. Ourense licht op 180 m, en wij moesten weer naar 398m uit eindelijk 516m. En weer was het warm, boven de 35 gr. Gelukkig kwamen we 2x een bar tegen. Dus iets gedronken en gegeten. Om 5 uur waren we in Cea daar in de herberg geslapen , het was er erg benauwd. Zijn lekker in de schaduw op terras gaan zitten. En hebben samen met Luciën gegeten. Vanmorgen om 7.15 gaan lopen het zouden 17 km's zijn, en het werdt weer heet. Klinkt afgezaagd maar is echt zo. Deze camino is door de hitte echt heel zwaar. Het is 15 gr warmer dan normaal in Spanje. Iedere Spanjaard zegt mutcho gallore. Maar ja toch maar flink de pas er in en we waren door dat Kees 3 peilen miste en terug moesten om 12.30 in Castro Dozón. We kamen het dorp binnen en daar zat de club stoelen erbij en een lekker kouddrankje. Later met z'n allen geluncht. En een siësta gehouden. Hoe slecht kan het pelgrims leven zijn. Als het mee zit zijn we over 3 dagen in Santiago zijn. Morgen zien wel waar we stoppen. Het is zondag dan is het heel rustig. En warm blijft het toch. Lieve mensen de hartelijke groeten van Kees

• 17 Juni 2017 - 20:29

Piet En Mona:

Hoi Jopie en Kees,

We maakten ons al ongerust omdat we een paar dagen niets van jullie hadden gehoord. Maar gelukkig vandaag weer een bericht.
    Onze schelp moet er echt tussen hangen. We hebben er een foto van. Maar ja er hangen er daar zoveel dus dan moet je geluk hebben als je hem vindt.
    De laatste dagen zijn erg belangrijk dus doe het rustig aan en geniet er van.
    Groeten en buen camino.
    Piet en Mona.

• 18 Juni 2017 - 01:33

Annemarie:

Lieve papa en mama,
    wat een heerlijk gezellig leven is het pelgrimsleven toch.
    Eten slapen lopen en gezelligheid wat heb je nog meer nodig
    Donderdag kreeg ik van een dame aan de kraam de groeten van Kees en Jopie, zij had zelf 3 weken gelopen, w.s. een van de dames uit Delft waar jullie eerder over schreven.
    Ook zwaaide je neef (van tante Co ) en zijn vrouw nog even....
    Dus nog maar een klein stukje....... en dan hebben jullie Santiago al weer bereikt.
    Wat een kanjers!
    Ga weer slapen, want morgen moet er gewerkt worden.
    Dikke zoen, dikke knuffels
    Annemarie en de mannen