Via de la plata - Reisverslag uit Talayuela, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via de la plata - Reisverslag uit Talayuela, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via de la plata

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

27 Mei 2017 | Spanje, Talayuela

Olla amigo's
Hier weer een een berichtje.
Gisteren was het een dag met ontmoetingen. We hebben nog een Nederlands fiets koppel ontmoet. We zijn uit eindelijk met z'n 6 en gaan eten. En in de bar ontmoete we Ruud +Hettie. Eerst lekker wat ge dronken en een reservering gemaakt. Er komen nl niet zoveel pelgrims in dat dorp. Bij de reservering werdt gevraagd wat we wilde eten. En om 8 uur werdt het geserveerd. Ik een lekker soepje en lomo+ huelva.s en frites. Het zag er smakelijk uit. 4 nee.spanjaard en Italiaan. Reuze gezellig. Vandaag uit eindelijk 23.8 km gelopen. En zijn nu in de herberg touristico. Dat zijn mooie herbergen. Een 4 pers. Kamer delen we met een Italië. Echtpaar. Maar wij hebben een fijn hoekje. Morgen doen we rustig aan, we zien wel. Vanmorgen liepen we tussen een grote Finca door. We het is in ieder geval een vee bedrijf. Maar dan alleen maar stieren. Allerlei soorten. Na 6 km kwamen we bij de arco Cáparra aan. Een Romaanse opgraving. Een heel stuk romeinseweg ligt er nog. Daar zagen we Ruud en Hettie ook weer . Even foto's gemaakt , en weer verder. 8 km voor aldeanueva was er een barretje. Maar de barman had alleen maar bier en een paar droge boterhammen. Maar beter wat dan niets. Zijn bar gaat weg want ze hebben de camino verlegd. Bij hem komen eigenlijk geen pelgrims meer langs. Sneu hé. De route is daardoor 55 min langer. Dat komt door al die nieuwe wegen. Zo jullie zijn weer op de hoogte van ons gedoe. Verder gaat het best goed. Als we maar rustig aan doen.
Dat vergat ik bijna. In Oliva het dorpje waar we vannacht waren. Hing vol met kruisteek werk aan de huizen. Van gaas en tricot . Een heel vrolijk gezicht.
Hartelijke groeten van Kees

• 27 Mei 2017 - 21:12

Margreet Berrevoets:

hallo Jopie en Kees,

Leuk om steeds een verslag van jullie te krijgen. Ik had met jullie te doen, in die hitte zulke tochten met bijna te weinig drinken....
    Stoer hoor. Maar nu is het geloof ik wat beter te doen.
    Inmiddels hier ook loeiwarm. We lopen dan wel niet, maar klussen volop bij Anne. Schilderwerk, en niet zo'n beetje ook,na een verbouwinkje. Vandaar dat ik een tijdje niet gereageerd heb op jullie berichten.
    Het is nog niet helemaal klaar, maar het eind is er van in zicht. Er moest ook wel vaart achter, want over 9 w is ze al uitgerekend.
    Jullie veel succes op je verdere tocht, we houden jullie zo goed in de gaten! Hartelijke groeten, ook van Leendert,
    Margreet

• 28 Mei 2017 - 08:50

Corine Segers:

Nou mam,
    Door de appjes zou ik bijna vergeten de reisverslagen te lezen. Ik ben weer helemaal bij nu.
    Ik ga zo met Herman een stukje fietsen. Dikke kus Herman en Corine en Merel ... die nog ligt te slapen.