Via de la plata - Reisverslag uit Granja de Moreruela, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu Via de la plata - Reisverslag uit Granja de Moreruela, Spanje van jopie duivenbode - WaarBenJij.nu

Via de la plata

Door: Jopie

Blijf op de hoogte en volg jopie

05 Juni 2017 | Spanje, Granja de Moreruela

Hola. Weer een etap dichterbij.
Vanmorgen om 5 uur opgestaan , en om 6 uur gaan lopen. Eerst weer de verkeerdekant op. We moesten langs een stauwmeer. Maar er was geen meer te zien. Helemaal op gedroogd. Ook hier uitgestrekte graanvelden en grasland zover je kan zien. Na een goed uur over de snelweg en de 630. We hebben van af Sevilla aldoor in de buurt van die 630 gelopen. Ik denk dat het morgen anders is. We zijn in Granja de Mureruela. In dit dorp schijnen de wegen. Richting Ourense en via Astoria. Naast de Casa waar we slapen staan de richtingen. We hebben vandaag 24.1km gelopen. Toe we om 14.30aankwamen was de municipal vol. Gelukkig was er nog een plekje vrij in de casa rural. Dat konden we nog net betalen. Hebben maar zelf pasta gekookt om de kosten binnen de perken te houden. Morgen naar Tabara daar is gelukkig weer een pinautomaat. Want ook een pelgrim heeft geld nodig. Morgen lopen we ook weer zo'n 25+ km. Het werd ook weer zonnig dus pet op. Ik heb ook veel plezier van het overhemd, geen blaasjes meer op m, n armen, en het vervangt m,n jasje wat ik terug gestuurd heb. Lieve mensen de hartelijke groeten uit Spanje. Van Kees